Kur ishte
motak, përkundej sipas një ritmi të brendshëm dhe vazhdon të përkundet
nga fati që i këndon në gjuhën që ai di më mirë; kanton klasike. Një nga emrat e spikatur të skenës së Teatrit
Kombëtar të Operës dhe Baletit, baritoni Armando Likaj, numëron 40 role në tetë
vite karrierë, duke arritur një rekord në moshën 31-vjeçare
Kur
ishte motak, ndryshe nga të vegjlit e tjerë, ai preferonte të përkundej vetë
sipas një ritmi të brendshëm derisa ta zinte gjumi në ëndërrime të pafajshme
vocërrakësh. Kur u rrit pak, e nisi të merrte këmbët ecte me delikatesë mbi
majën e gishtërinjve, sikur të shkelte në kristale delikate në përdhe... Kur u
bë për të nisur shkollën, hyri menjëherë në korin e Shtëpisë së Pionierit në
Shkodër, nxënës i profesor Kujtim Alisë. Mësoi kur ishin orët e pikturës,
baletit e recitimit dhe nuk humbte më asnjë prej tyre edhe sikur t’i duhej të
sakrifikonte orët e lojës me shokët. Në
Gjimnaz do të bëhej këngëtar me Ansamblin e Këngëve dhe Valleve, derisa erdhi
ai....
Këngëtari i
madh lirik, Lukë Kaçaj që zbuloi talentin e vërtetë të një fëmije
që i kishte të gjitha tiparet e një “prodigy” .... Ishte pikërisht ai që i dha
shtysë të ndiqte udhën e fatit që pa dijeninë e tij e kishte përkundur me
muzikë klasike.
Sot,
Armando Likaj është një prej baritonëve më të suksesshëm të Teatrit Kombëtar të Operës dhe Baletit. Numëron
40 role në tetë vite karrierë, duke arritur një rekord në moshën
31-vjeçare.
“Isha në një koncert me ansamblin e këngëve
dhe valleve më 1999, kur m’u afrua një burrë de më tha: A e di që ke zë të
fuqishëm, operistik?! Duhet të merresh
me opera. Atëkohë nuk e njihja fare operën, por të të vinin këto komplimente
nga një emër i madh si Lukë Kaçaj, ishte
nder. Pas dy takimesh dhe disa vokalizash që bëra ai këmbënguli duke më thënë
se duhet të merresha me opera. Aty nisa edhe të interesohesha për gjininë më të
madhe të artit”- tregon Armando, i ulur në bar “Opera” fare pranë vendit të tij
të punës, ku kalon me orë e orë të tëra. Edhe kur nuk ka shfaqje që e ngjisin
mbi skenë është aty për të ndjekur ato
që të tjerët vënë në skenë dhe ai i ndjek si spektator.
E
fundit shfaqje që e ngjiti në skenë për këtë vit, ishte rënia e operës
gazmore të kompozitorit Moxart “ Cosi
Fan tutte” , ku ai ishte në rolin e Don Alfonsos, një filozofi të vjetër
italian. “Bashkë me simfoninë dhe operën
“La boheme” i numëroj plot 40 role në karrierën time 8 –vjeçare” – rrëfen
baritoni, i cili ka arritur një rekord për moshën dhe vitet që ka mbi skenën e
Teatrit Kombëtar të Operës dhe Baletit.
Nga
pjesëmarrjet e vogla në korin e këtij teatri, kur ishte student rishtar, te
ftesat e panumërta që merr nga kompozitorë e regjisorë për role të rëndësishëm.
“Kam interpretuar thuajse te të gjitha shfaqjet që janë vënë në skenë”- tregon
ai, duke shtuar se vokali i tij po kalon atë fazë ku lehtësisht mund të
përshtatet në role të rënda, por edhe rinorë, nga dramatiket te komiket dhe t’i
përsosë me lojën e tij aktoreske dhe potencën e vokalit.
Në
nëntor ishte piktori i shpenguar bohemian, Marcelo në operën “La Boheme”. E po
ato ditë interpretoi edhe në premierën botërore të simfonisë për orkestër, kor
e bariton të kompozitorit David Tukiçi “ Shfaqu Zot”
“
Ishte ngarkesë e jashtëzakonshme. Më duhej të isha në të njëjtën kohë tek të dy
provat. Nga njëra anë ishte David Tukiçi që më thoshte të kujdesesha për veten,
që të mos sëmuresha deri në premierë, nga ana tjetër nuk gjendej dot një
bariton që të më dublonte në rolin e Marcelo-s në “La Boheme”. Por ia doli t’i
menaxhonte me sukses. Më datë 20 nëntor ishte Marcelo në premierën e operës e
cila erdhi në skenën shqiptare pas 11 vitesh dhe më 21 nëntor, ishte zëri i
fuqishëm që sillte lutjen e martirëve ndaj Zotit, një pjesë e frymëzuar nga At’
Zef Pllumi dhe rrëfimet e tij të gjalla në librin “Rrno për me tregue”...
Kur
e pyet sekretin e suksesit dhe motivin pse është më i kërkuari këto kohë në
Teatrin e Operës dhe Baletit, me modesti përgjigjet se ndoshta është shkak
belcanto-ja italiane, së cilës i referohet dhe e respekton ndërsa këndon. “Është
e rëndësishëm artikulimi, Të kuptohesh se çfarë këndon. Kur i thashë kompozitorit
Tukiçi përse nuk gjente dikë tjetër për simfoninë- kjo për shkak të përplasjes
së shfaqjeve në kalendar- më tha se donte një si unë, që i kuptoheshin qartë çka
këndohej. Dhe vargjet ishin të fuqishme vërtet”, - vijon baritoni, i cili edhe
pse gjendet sërish pranë mjediseve të Operës dhe Baletit, shtëpia e dytë tashmë
për të, i ka hequr petkat e personazhit të cilin e interpretoi pak ditë më parë
për publikun.
“Interpretimi
zë një peshë të madhe. Nuk është e lehtë të hysh e të dalësh në petkat e
personazheve. Të shkosh për një periudhë të shkurtër nga roli komik, te ai
dramatik, nga një i ri te një burrë i moshuar...Apo të interpretosh një të verbër.
E kam bërë me operën Turandot, në rolin e plakut Timur”. Ishte vetëm 28 vjeç
ndërsa interpretonte këtë rol.
Kur
e pyet nëse ka një rol të preferuar, nuk i duhet kohë për ta menduar dhe nuk të
vjen me përgjigje klishe se nuk mundet t’i ndajë. “ Kryeroli im është Don
Giovanni, në operan me të njëjtin emër të cilin regjisori austriak Christian
Papke e vuri në skenë vitin e kaluar”.
Deri
më tani ky është roli që e ka magjepsur, por e ardhmja premton shumë për këtë
talent që është vetëm 31 vjeç dhe numëron 40 role në repertorin e tij muzikor.
Por
për t’u maskuar në pamje dhe në vokal, për t’i hyrë personazhit në shpirt, nuk
ka pasur kohën që do të dëshironte për shkak të kalendarit të ngjeshur.
“Por
ia kam dalë”- thotë ai, i kënaqur që ka mundur të shprehë potencialin e tij
artistik.
Këtë
vit u shpall edhe si Interpretuesi më i mirë lirik, duke u vlerësuar me çmimin
“Kult”.
“Një
çmim që më erdhi pas tre vitesh nominim”- pohon, për të treguar se kur punon
shumë shpërblimet vijnë vetë.
“Këtë
u them edhe studentëve të mi në Akademinë e Shkodrës, të punojnë fort, të kenë
ambicie. Të dinë çfarë duan dhe t’ia dalin për ta marrë!”.
Kujton
se vetë e ka nisur me pak orë në korin e Teatrit të Operës dhe Baletit, ndërsa
studionte në Akademi. Ishte çdo ditë aty, ndiqte gjithçka që vihej në skenë pa
humbur as edhe një vepër.
Nga
kori, erdhën rolet e vogla, pas tyre shumë shpejt do të bëhej një zë i spikatur
në skenën operistike shqiptare.
Pasi
u diplomua në Akademinë e Arteve, udhëtoi drejt Italisë për të ndjekur studimet
Master, dy të tillë, në Periuga dhe Bari.
“Më
ndryshoi krejt dimensionin e kantos. Ishte eksperiencë e vyer” –rrëfen ai, ndërsa sjell në kujtesë konkursin “Rossini
Opera Festival”, një nga më prestigjiozët e muzikës operistike në shtetin
fqinj, konkurs të cilin Likaj e fitoi. Fitoi gjithashtu edhe një rol në
shfaqjen e Gioachino Rossini-t.
“Viti
2009 ishte edhe viti i ndryshimeve të mëdha”- vijon Armando, ndërsa thotë se
ishte viti kur vendosi të kthehej sërish në Tiranë, me ambicien për të fituar
një vend fiks në Teatrin e Operës dhe Baletit.
“TKOB
mbetet kulti i madh i të gjithë studentëve të kantos. Të gjithë do donin ta
preknin dhe të interpretonin mbi skenën e tij Unë jam
nacionalist si natyrë, e dua vendin tim, do doja të ndieja emocionet këtu, të
duartrokitesha nga publiku im.”
Megjithatë
nuk e fsheh ambicien për të prekur skenat e teatrove të madhe botërore.
Vitin
që vjen i ka vënë vetes synim të marrë pjesë në audicione jashtë vendit.
“Do
doja të më dëgjohej zëri edhe në teatrot me emër të botës. Kam kënduar në
skenat botërore, si për shembull viti i kaluar në Spanjë, me “Berberi i
Seviljes”. Ishte shumë emocionues. Por
do
doja të këndoja në “La Scala”, apo “Metropolitan Opera”, ku këndon një prej të
preferuarve të mi, bas baritoni Samuel Ramey”.
I
ka shërbyer puna me regjisorë të huaj nga Gjermania, Franca, Italia apo edhe
ShBA me të cilët ka bashkëpunuar në Tiranë për t ë njohur kulturat e ndryshme të
punës dhe diferencat e shkollave të kantos, duke ia bërë më pak të huaj ambientin
që mund të hasë gjatë audicioneve.
Për
një këngëtar lirik njohja me gjuhët e huaja është njëlloj si njohja me
partiturat. “Jam mirë në gjuhët angleze dhe italiane, por dua shumë të mësoj
edhe gjermanishten”. Rolin e parë zbulon
se e ka pasur pikërisht në gjuhën gjermane, kur luante rolin e një ushtaraku
gjerman . “ Edhe të dytin më rastisi sërish ta kisha në gjuhën gjermane, në
operën “Flauti magjik”. Më duhet të këndoja në gjermanisht. Mbaj mend që në
fund m’u afrua ambasadorja gjermane për të më komlimentuar. M’u drejtua në
gjermanisht, ndërsa unë ia ktheva në anglisht se nuk kuptoja asgjë. U habit
sesi mund të këndoja aq saktë në gjuhën gjermane dhe të mos dija asnjë fjalë”-
kujton duke qeshur.
Ndërsa
flet, duket se ka bërë një kthim pas të kokës, në Shkodrën e tij të dashur,
sjell ndërmend sesi lindi muzika brenda tij, apo ai lindi brenda muzikës, duke
u rikthyer edhe ndërsa zbulon se të dy prindërit e tij nuk kanë qenë muzikantë,
megjithëse e dashuronin muzikën si shumë shkodranë me traditë.
Nëse
fati është ai që vendos rrugët e njeriut, në rastin e Armandos ka zgjedhur
mirë, duke ia nxjerrë në pah dhuntinë. Vendosi
të ndjekë Akademinë e Arteve, i ndihmuar nga pedagogu Burhan Spahiu që e bëri
ta fitonte konkursin me vetëm 2 javë përgatitje, diçka thuajse e pagjasë në
logjikën e konkurseve të kantos klasike. Që prej asokohe kanë kaluar jo shumë
vite, por Armando Likaj është tashmë bariton i formuar, një emër premtues i
kantos lirike në Shqipëri, ndërsa vazhdon të përkundet nga fati që i këndon në
gjuhën që ai di më mirë... kanton klasike.
No comments:
Post a Comment